Template by:
Free Blog Templates

Sunday, March 1, 2009

SEKITAR AKTIVITI DEBAT

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Ini merupakan posting pertama PERSADA KKIP bagi bulan Mac. Ini disebabkan oleh masalah kekangan masa dan teknikal menyebabkan Blog ini tidak dapat diuruskan buat sementar waktu.

Tetapi Alhamdulillah, setelah diberikan keizinan, sidang Moderator dapat juga mencoretkan sesuatu sebagai halwa pembaca.

BENGKEL DEBAT @E

1. KKIP telah menghantar 4 orang wakil ke Bengkel Debat @E baru-baru ini.
2. walaupun pada asalnya senarai pelajar yang sepatutnya menyertai ramai, tetapi disebabkan ada program dan hal yang bertindih, sebahagiannya tidak dapat menyertai.

3. Walaupun KKIP hanya menghantar 4 orang wakil, iaitu 3 pendebat bahasa melayu dan seorang pendebat bahasa Inggeris, mereka telah menjalankan tugas dengan berkongsi ilmu yang mereka dapat ketika menyertai bengkel tersebut.

4. Kami bagi pihak PERSADA KKIP berharap, program sebegini akan diteruskan untuk masa-masa yang akan datang.

5. Tahniah diucapkan kepada ahli-ahli kelab orator Kolej Kediaman E atas penganjuran bengkel ini. Bersama kita menyemarakkan kegemilangan debat UMS!


DEBAT PIALA HEP

6. Satu kelainan apabila format untuk pertandingan debat piala HEP ini menggunakan format debat sembang kopi.

7. Ini bermakna setiap kolej akan membuat pembaharuan dari segi penyampaian dan tidak lagi terikat dengan skima atau format debat ala parlimen.

8. PERSADA KKIP juga InsyaAllah akan sama-sama memeriahkan pertandingan ini jika diberikan kelapangan waktu dan sebagainya.

9. Pertandingan ini mungkin juga salah satu wadah untuk menghilangkan sebutan "tuan yang dipetua" berulang kali.

10. MODERATOR PERSADA KKIP mengucapkan selamat berdebat sembang kopi dan semoga berjaya.


Wassalam,

MODERATOR

No comments:

Post a Comment